Handelsbetingelser
Ejerne af selskabet er: Martin Lundhus.
Nordic Foam Group ApS (juridiske navn: Skum & Madras Specialisterne ApS)
CVR nr: 27471226
Fabriksvej 2 K
4960 Holeby
Telefon: 53 53 77 09
E-mail: hello@bedz.dk
Produktinformation
Priser
Betaling
På bedz.dk kan der betales med: Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Anyday.
Der tages ikke gebyr ved betaling på bedz.dk
De kontooplysninger, du indtaster ved køb af varer, bliver sendt direkte til Bambora i krypteret form (SSL), som det kun er dig og Bambora, der kan læse. Der er således ingen andre, der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra bedz.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.
Levering
Ved køb på bedz.dk tages der ikke et fragtgebyr, når du vælger vores standardlevering.
Levering sker via Danske Fragtmænd eller Brink Transport. Leveringstiden er angivet på hvert enkelt produkt og varierer fra 1 dag til 3 uger. Der kan dog være længere leveringstid i sommer perioden (Uge 28,29,30,31 pga af afholdes af sommerferie i produktionen og omkring påske. Vi leverer til Danmark. Ved den gratis leveringsform bliver dine varer leveret til kantsten. Du står selv for at få varerne ind og opsat i det ønskede rum i din bolig.
Du modtager en mail den dag, vi afsender din vare fra vores lager.
Varer købt på bedz.dk leveres på forskellige måder afhængigt af varetypen.
Mindre og mellemstore varer (eksempelvis sengetøj og topmadrasser) afsendes med PostNord, Brink Transport eller GLS. Hvis du ikke er hjemme, når varen forsøges leveret, bliver den placeret i nærmeste pakkeshop, hvor den kan afhentes.
I forbindelse med større varer (senge, sovesofaer o. lign.) vil fragtmanden kontakte dig senest 48 timer (2 hverdage) efter at ordren er landet hos fragtmanden. Når fragtmanden kontakter dig, er det for at blive enige om en dag hvor det passer at få varen leveret. Fragtmanden kan ikke nødvendigvis opgive et specifikt tidspunkt på dagen, hvor varen leveres, men vil typisk give et estimat. Bemærk venligst at estimatet ikke ligger fast, da der kan være udefrakommende faktorer som eksempelvis trafik eller uheld, der kan skubbe leveringstidspunktet. Du kan desuden altid forvente at blive kontaktet cirka en halv time inden leveringen.
Boksmadrasser er bestillingsvarer, og de er derfor ikke på lager. Ved bestilling får vi leveret den bestilte boksmadras, og indtil den kommer på lager, kan vi ikke oplyse en præcis leveringsstatus. Det maksimale antal leveringsdage er dog altid angivet på hver produktside. Har du spørgsmål til leveringstiden, kan du altid kontakte vores kundeservice på telefon, chat og mail.
Levering til øer
Bor du på en ø, skal du være opmærksom på, at der kan være andre leveringsbetingelser. Levering til kantsten gælder kun for større øer som Bornholm, Samsø, Orø, Fanø og Ærø. Ved levering til andre, mindre øer er proceduren således: Varerne indleveres til færgens vareindlevering efter aftale med kunden. Herefter vil varerne stilles til afhentning i udleveringen på selve øen. Fragtmanden tager som altid kontakt inden for at få detaljerne på plads.
Leveringsbetingelser
Fragtmanden leverer varerne ved kantstenen på leveringsadressen. Det er dit ansvar at oplyse den korrekte leveringsadresse.
Hvis der er valgt opbæring eller opbæring og montering, så leverer fragtmanden dine varer det sted på leveringsadressen, som du har bestemt, såfremt der er fri passage.
Bemærk, at vi ikke tilbyder opbæring, montering og bortskaffelse, hvis du bor på en ikke-brofast ø.
Ønske leveringsdato
Det er muligt at ønske en bestemt leveringsdato. Vi vil forsøge at imødekomme dit ønske, men vi kan ikke garantere det. For at ønske en bestemt leveringsdato kan det ved bestilling tilføjes som en ordrekommentar. Alternativt kan du efter bestilling skrive en mail til hello@bedz.dk, så tilføjer vi dit ønske til din ordre.
Ændring af leveringstidspunkt/forgæves levering
Ændring eller annullering af leveringstidspunkt eller adresse skal ske senest to dage inden aftalte leveringsdato. Sker det senere, skal det forventes, at leveringstiden forlænges. Ved forgæves levering påregnes minimum tre dages ekstra leveringstid af hensyn til ny ruteplanlægning.
Opbæring af varer
Du bedes inden levering sikre dig, at der er fri og uhindret adgang til endelige placering af produktet i din bolig. Du skal altså sikre dig, at varen frit kan passere trappeopgange, døråbninger, entre og lignende.
Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige hensyn, tilbageholder vi fragtgebyret, ligesom der opkræves fragtgebyr for ny levering. Annulleres købet, tilbageholdes fragtgebyret i det indbetalte beløb.
Chaufføren må af sikkerhedsmæssige hensyn ikke tage sine sko af under levering. Det er dit ansvar som kunde at sikre, at gulvet er afdækket, hvis det er nødvendigt. Dette skal være sket, inden chaufføren ankommer på adressen.
Montering
Hvis du har bestilt opbæring og montering, bærer fragtmanden varen ind og monterer den i det rum, du ønsker, såfremt der er fri passage.
Bemærk venligst, at vi ikke tilbyder montering af sengerammer og væghængte sengegavle, da vi af forsikringsmæssige årsager ikke kan bore i vægge.
Bortskaffelse
Bortskaffelse gælder udelukkende for senge. Inden bortskaffelse er det vigtigt, at sengen er skilt ad, så den er nem at tage med for fragtfirmaet. Det betyder, at det eksempelvis er dit ansvar at skrue benene af din boxmadras, inden fragtfirmaet ankommer. Generelt forventer vi, at sengen er i en stand, hvor den er lige til at fragte ud af boligen, uden at fragtfirmaet skal bruge tid på at skille sengen ad.
Bemærk, at fragtfirmaet i meget sjældne tilfælde kan afvise at tage sengen med, hvis de vurderer, at sengen er urimeligt tidskrævende at få ud af boligen.
Modtagelse af defekte varer
Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller har tydelige tegn på at være defekt, skal der på fragtbrevet kvitteres for modtagelse med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Kvitteres for modtagelse uden indsigelse, kan man ikke senere reklamere over transportskader på varen.
Beskadigelse af indbo/bolig ved levering
Sker der ved levering skade på indbo eller bolig, skal dette noteres på fragtbrev eller følgesedlen. Opdages skaden først efter, chaufførerne har forladt adressen, kontaktes vores kundeservice senest 24 timer efter, levering har fundet sted. Ved henvendelse oplys venligst ordrenummer og hav meget gerne dokumentation for skaden i form af billeder. Bedz kan ikke holdes til ansvar for skader på indbo, hvis det ikke anmeldes til Bedz inden for en rimelig tidsperiode, efter leveringen har fundet sted.
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har altid 30 dages fortrydelsesret, når du handler på Bedz.dk. Dette er så du efter modtagelsen har tid til at inspicere dine varer og sikre, at de er fyldestgørende i forhold til de krav, du har hertil.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du:
1. Har modtaget din vare.
2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
3. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Du skal indenfor 30 dage efter modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved e-mail til hello@bedz.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den med retur. Standardfortrydelsesformularen finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette.
Udover de 30 dages fortrydelsesret tilbyder vi en 100 dages prøveperiode på udvalgte produkter. Læs mere om denne service i de følgende afsnit.
100 dages prøve
Hos Bedz tilbyder vi udvidet returret på visse produkter. Det gælder alle elevationssenge, kontinentalsenge, boksmadrasser og springmadrasser.
Sovesofaer indgår også i 100 dages prøve, men her indgår kun returneringsbetingelser, da det ikke er muligt at ombytte fasthed på sovesofaerne.
Når du køber en seng hos Bedz, har du dermed altid 100 dage til at vurdere, om sengen er den rigtige for dig. Det betyder, at du kan sove i sengen som normalt, og du har stadigvæk mulighed for at fortryde dit køb.
Hvis ikke du sover godt, kan du inden for de 100 dages prøveperiode fortryde dit køb på to måder: 1) gratis ombytning af fasthed af madraskernen eller 2) returnering af sengen og tilbagebetaling af købsbeløbet.
Inden ombytning eller returnering anbefaler vi altid, at du har sovet i sengen i minimum 14 dage, da det tager tid for kroppen at vænne sig til en ny seng.
Ved køb af outletvarer medfølger der ikke en prøveperiode på 100 dage.
Prøveperioden på 100 dage gælder kun for udvalgte produkter, herunder elevationssenge, kontinentalsenge, boksmadrasser og springmadrasser. Mens gælder de 30 dages returret for alle produkter.
Gratis ombytning af fasthed på madraskernen
Når du køber en seng hos Bedz, kan du i 100 dage, fra du modtager sengen, kvit og frit ombytte madrassens fasthed af madraskerne på vores ombytningsside. Herefter leverer vi din nye madraskerne og tager den gamle med retur. Standardleveringen er til kantsten, medmindre andet er bestilt.
Ombytning af fastheden i din madras er relevant, hvis du oplever, at din nye seng er enten for hård eller for blød at ligge i. Det er muligt at ombytte fastheden i kontinentalsenge, elevationssenge, boxmadrasser og springmadrasser.
Praktiske oplysninger ved ombytning:
- Tag madraskernen ud af betrækket. Inden selve ombytningen finder sted, er det dit ansvar at tage madraskernen ud af betrækket, så den er klar til transport, når fragtmanden ankommer for at ombytte den.
- Pak den gamle madraskerne i original emballage. Ved ombytning er det vigtigt, at du pakker den gamle madraskerne forsvarligt ind i plast, så den ikke bliver beskadiget under transporten.
- Tilkøb nedpakning og emballering for DKK 299. Hvis ikke du har originalemballagen eller ikke selv ønsker at pakke madraskernen ned, kan du for DKK 299. tilføje emballering og nedpakning på siden, hvor du ombytter fasthed. Så vil fragtmanden tage madraskernen ud af betrækket, pakke den ned og skifte til den nye.
Bemærk venligst, at hvis du ombytter din madras fra “xtra fast” til en anden fasthed, refunderes prisdifferencen ikke. Hvis du vælger at opgradere din madras til “xtra fast” fra en anden fasthed, koster det ekstra.
Desuden er det kun muligt at ombytte fastheden af madraskerne én gang pr. ordre.
Returnering af sengen og tilbagebetaling af købsbeløbet
Under de 100 dages prøveperiode kan du returnere sengen og få købsbeløbet tilbage på din konto. Det gælder også, selvom du har sovet i sengen som normalt og uden eksempelvis plastic.
Når returneringen er bestilt via vores returneringsside, afhenter vi sengen på din adresse.
Praktiske oplysninger ved returnering:
- Returner senge og sovesofaer. Muligheden for returnering og tilbagebetaling gælder for vores kontinentalsenge, elevationssenge, boxmadrasser, springmadrasser og sovesofaer.
- Varen skal være ren og pæn. En fuld tilbagebetaling af købsbeløbet er mulig, så længe varen har været beskyttet mod smuds, snavs, parfume, hår og lignende. Vi forventer derfor altid brug af lagen, så sengen eller sovesofaen fremstår så ny og ren som muligt.
- Returordren pakkes i original emballage før afhentning. Ved returnering skal sengen pakkes ind i original emballage, hvorefter den skal stilles frem til fragtmanden på afhentningsdagen.
- Tilkøb nedpakning og emballering for DKK 500. Hvis ikke du har originalemballagen eller ikke selv ønsker at pakke sengen ned, kan du for DKK 500 tilføje emballering og nedpakning, når du udfylder returneringsformularen. Så vil fragtmanden pakke sengen ned, når han kommer for at afhente den på din adresse.
Bemærk venligst, at vi ved returnering vurderer hver enkelt seng. Hvis vi vurderer, at sengens stand betyder, at den ikke kan doneres til en af de velgørenhedsorganisationer, vi samarbejder med, forringes sengens værdi. Værdiforringelsen fratrækkes købsbeløbet.
Hvis en bestemt produkttype er returneret fra den oprindelige ordre, vil den kunde og leveringsadresse ikke have mulighed for yderligere 100 dages prøve på efterfølgende ordrer af den bestemte produkttype. Hvis du eksempelvis returnerer en seng, vil du ikke have 100-dages prøve på efterfølgende sengeordrer.
Varer undtaget fortrydelsesretten og 100 dages prøve
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg dvs. madrasser efter mål, boxmadrasser efter mål, springmadrasser efter mål samt topmadrasser.
- Varer købt som beset, eksempelvis udstillingsmodeller eller varer købt ved lagersalg.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Efter vores opfattelse har du taget varen i brug, når du fjerner plastikemballagen, idet du har mulighed for at fastslå varens art, egenskaber og den måde varen fungerer på, selvom den er dækket af plastik.
Ovenstående gælder naturligvis ikke, når der er tale om varer, der hører ind under vores 100 dages prøveperiode.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Returnering af varer købt hos Bedz skal ske på følgende måde:
Du kontakter os og vi sender dig et returlabel såfremt der er tale om mindre artikler, som kan sendes med post. Er der tale om større artikler som skal afhentes, kan du bestille returnering gennem følgende link: https://bedz.dk/returnering/
Du kan også altid kontakte os via mail eller pr. telefonnummer: 54 61 12 50
Husk altid at medsende kopi af din faktura, så vi kan finde ordren i vores system. Der er ingen fragtomkostninger for returnering af din vare.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på bedz.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Bemærk venligst, at der under bunden af enkelte sovesofaer er monteret et transportstof. Stoffets eneste funktion er at beskytte sovesofaen mod støv under transporten. Stoffet kan let gå i stykker, men da det ikke har anden praktisk funktion, betragtes det ikke som en reklamation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Returnering
Du kontakter os og vi sender dig et returlabel såfremt der er tale om mindre artikler, som kan sendes med post.
Du kan også altid kontakte os via mail eller pr. telefonnummer: 54 61 12 50
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Husk altid at medsende en kopi af din faktura, så vi kan finde ordren i vores system.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for senge, madrasser, sovesofaer og dets lige. Er der tale om større artikler som skal afhentes, kan du bestille returnering gennem følgende link: https://bedz.dk/returnering/
Bemærk venligst, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Ansvarsfraskrivelse og garanti
Bedz har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre hjemmesider igennem links. Disse hjemmesider er uden for Bedzs kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider. Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelse af de bestilte varer i aftalen mellem køber og Bedz, varerne opfylder således købers forventninger, såfremt de svarer til produktets egen beskrivelse.
Vi forsøger at give præcis og ajourført information på vores hjemmesider. Vi kan imidlertid ikke udelukke, at der kan opstå fejl som følge af systemopdateringer og produkt til rettelser, og vi påtager os intet ansvar for fejl eller undladelser i informationen på hjemmesiderne. Vi påtager os således heller intet ansvar for eventuelle tab, som måtte opstå som følge af anvendelse eller ukorrekt anvendelse af informationerne på hjemmesiden.
Prismatch og prisgaranti
Nyhedsbrev
Børn og unge under 18 år
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på bedz.dk, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Nordic Foam Group ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Direktøren og ejere samt ansatte hos Nordic Foam Group ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på bedz.dk er Martin Lundhus. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til bedz.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mailadresse. E-mail videregives ikke til andre, udover den benyttes i MailChimp, som er en uafhængig tredjepart, der efterfølgende sender dig en e-mail omkring din tilfredshed med produktet, du har købt. Som registreret hos Nordic Foam Group ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Nordic Foam group ApS via e-mail hello@bedz.dk